+04 0232.743.400 / +40 761.648.091 info@dentalpractice.ro

7 sfaturi pentru a avea grijă de dinții tăi

dintiIdealul nostru este să zâmbim cât mai des și, dacă se poate, să avem un zâmbet frumos și imaculat. Estetica dentară nu ține însă doar de aspect, ea arată sănătatea dinților și a întregului corp.

Igiena bucală

Dinții trebuie să fie curați, lipsiți de orice fel de resturi de alimente, iar gingiile trebuie să aibă o culoare rozalie, nu trebuie să sângereze și nici să doară în timpul periajului sau atunci când este folosită ața dentară. În plus, respirația nu trebuie să aibă miros neplăcut.

Prevenția

Prevenția este vitală atunci când doriți să evitați dureri sau costuri ulterioare. Periajul zilnic, folosirea aței dentare și a apei de gură pot face diferența între o dantură sănătoasă și frumoasă și o dantură afectată de diverse infecții, dureri sau sângerări.

Periuța de dinți și modul în care o folosim

Periajul dentar este foarte important și trebuie făcut corect încă din copilărie, ca parte a tuturor obiceiurilor zilnice. Periuțele de dinți au acum diferite forme și caracteristici. Cel mai bine este să folosești periuțe de dinți care îți permit acces facil pentru periaj în toate zonele. Periajul trebuie să dureze în jur de două minute.

Cum se folosește ața dentară

Ca și în cazul periuțelor de dinți, există mai multe tipuri de ață dentară. Aceasta trebuie folosită zilnic, pentru a curăța bine dinții în acele părți în care periuța nu poate ajunge. Folosește ața dentară delicat, astfel încât să nu te rănești.

Apa de gură

Apa de gură este o soluție care se folosește după folosirea periuței de dinți și a aței dentare, pentru a elimina bacteriile și microorganismele. Gura trebuie clătită timp de 30 de secunde.

Și alimentația este importantă

Dinții sunt sensibili, mai ales atunci când vine vorba de alimente cu un conținut ridicat de zaharuri sau acid. Evitați pe cât posibil mâncărurile de tip fast food, dulciurile și bomboanele, dar și sucurile acidulate.

Gingivita

Igiena bucală necorespunzătoare, dieta nepotrivită, tutunul, îmbătrânirea, schimbările hormonale sau anumite medicamente sunt doar câțiva din factorii care pot provoca gingivita: gingii care sângerează sau sunt inflamate, respirație urât mirositoare. O parte din soluție ar fi folosirea unei periuțe de dinți potrivită acestei afecțiuni și un periaj adaptat. Desigur, cel care vă va da soluțiile complete este dentistul.

edi